2012. július 20., péntek

DIY Challenge #4 - Home deko(r)


A Calo(z) által életre hívott prodzsekt 4. fordulójánál járunk. Home deko a témakör, vagyis azt mutatjuk meg, ki hogyan-mivel dobja fel az otthonát/szobáját/irodáját, szóval azt a közeget, amiben sűrűn előfordul. 


Az első körnél hittem, h a legkönnyebb, hiszen nap, mint nap karkötőket-fülbevalókat készítek. A témák végig nyálazásánál ennél sóhajtottam fel, h juhé, a legkézenfekvőbb téma, ezt könnyű lesz kivitelezni. Aztán repültek a hetek és hirtelen csütörtök este lett. Ekkor csodálkoztam rá, h még sehol sem állok és igazából ötletem sincs. Mármint már rengeteg mindent megvalósítottam, évekig csak hendméd dolgokat gyártottam barátnőknek, csoporttársaknak, anyukámnak, anyóspajtinak. Milyen jó lett volna ezeket mind lefotózni és most "büszkélkedni vele", hogy mi mindent pingáltam-ragasztottam-applikáltam össze már. Aztán beugrott, "de hiszen magamnak is csináltam különféle dolgokat, szedjük elő azt!". Ez a heuréka érzés nem tartott sokáig, mert eszembe jutott, a kisebb szobám (még mindig, tavaly augusztus vége óta) nagyrészt dobozokkal van tele és épp ezekben a dobozokban vannak a keresett tárgyak. Ekkor már duplán utáltam magam, egyrészt, hogy (szokás szerint) az utolsó pillanatig halogattam ezt a feladatot is, másrészt azért, h még mindig nincs meg az összes tároló alkalmatosságom, ill. ami van, abba sem pakoltam el még igazából mindent. Igen, a rendrakás és a strukturálás a gyengém. :(


Ismét hosszú percekig méláztam, h mi legyen, mikor bevillant, h annyi régi festékem, ragasztóm, fa termékem van, összepingálok magamnak valamit a konyhába (ott van a legnagyobb rend és átláthatóság, tán ezért is szeretek nagyon főzni-mosogatni, azt a saccperkábé 2 négyzetmétert elég jól uralom:)). 





Így döntöttem el, hogy fazékalátétet (deszkát) "dobok" össze magamnak. Anyukámnak még vagy 5-6 éve adtam egy ilyet karácsonyra, bár azt a példányt decoupage-oltam (szalvétatechnika). Ezzel is azt terveztem, de csak itthon jött a felismerés: beszáradt a fára alkalmazandó decoupage ragasztóm. :( Tehát módszert kellett váltani, pedig már az évek alatt felhalmozott nagy szalvéta kupacot vizslattam ill. a használni szándékozott összetevőket is egymás mellé pakolgattam.
valami hasonlót terveztem, ez a decoupage-olt darab (anyukám úgy féltette, h csak ünnepnapokon tette fel az asztalra, ezért ilyen jó állapotú :( )


Szerencsére gyorsan beugrott, h ha nincs ragacs, hát van fapác és néhányféle mozaik, ezeket vegyítem.
Maga a háttértörténetről ennyit, most lássuk a lépéseket! ;)


1. Hozzávalók
a legfontosabbak
- deszka (fa, kezeletlen legyen, a lelakkozotton nem fog a pác. szalvétatechnikával rá lehetne menni, de a natúr változaton sokkal jobban mutat)

a leharcolt festékes tégelyek
- fapác (én a vízbázisút jobban szeretem, de van speckó oldószeres is. gondolom, az összes barkácsboltban kapható, de én világ életemben az egyik hobby boltban vettem (minden témakörhöz van külön kedvenc, Pesten festék témakörben a már láncolattá alakult Kreatív Hobby-t ajánlom)
- ecset (lehet ezer éves, ez nem olyan finom technika, hogy zavarjon akár az, ha szálaz/csíkoz vagy valami hasonló)


- deszka alá valami, amit nem sajnálunk (Helyi Téma a király, krumplipucolásra is ajánlom)

2. Lépések 
majdnem az ecseten van a fókusz és majdnem látszik, h a páchoz épp nagyon hasonló színű a körömlakkom
Védőalkalmatosságot a deszka alá rakjuk, majd az ecsetet a kiválasztott színű pácba mártjuk és nekilátunk pingálni. Én soha életemben nem tudtam szépen, hiába volt 12 évig rajz órám, nem lettem ügyes piktor. Most is igyekeznem "kellett", hogy ne kezdjem el szanaszét kenegetni jobbra-balra (van köztetek is ilyen hibbant némber?)
juhuu, ezt is balkézzel exponáltam! :)
3D-s tárgyak esetében, tehát ami a földből kiáll mindig mumusom a szegély festés, utálom ha valami mini rész kimarad. Körültekintően vagy 3x végig mentem rajta. 
igen, azért ilyen csálé, mert végig bal kézzel lövöldöztem a fotókat :(
Ha végeztünk a 2. réteggel is (fapácnál ennyi minimum kell, különben olyan kis fakó lesz az alap), hagyjuk száradni! (őőő, igen, ki gondolta volna?!)


Olyan 15-20 perc után én minden festett tárgyat meg szoktam "piszkálni", ennél ez főleg fontos, hiszen az oldalát is jól összefestékeztem, nem szeretném, ha hozzáragadna a papír, ezért picit arrébb teszem. 
fura a színhelyesség, a háttérben látható szőnyeg élénk almazöld, itt meg kifejezetten fakó :)
Ha megszáradt, válasszuk ki, melyik mozaikdarabkákkal szeretnénk tovább csicsázni. Én azért választottam a nagyobb darabokat, mert ennek a deszkának funkciója lesz. Nem szeretném, h a későbbiekben csúszkáljon rajta az edény, ezért vetettem el a mini méretet. A nagyobb laposabb és simább (egységesebb) felületű. 




igen, ekkor jöttem rá, h ez a méret nem lesz jó, túl "göröngyös"


Rendezzük el az alapon, majd ha kialakult az egész, jöhet a ragasztó! ;) Én pác mellé általában hobby ragasztót használok, de üveghez, műanyaghoz már a ragasztópisztolyom vetem be (imádom, képes lennék akár napokig valami olyan munkát végezni egy futószalag mellett, ami közben "csak" a ragasztópisztollyal kellene dolgokat összeragacsolni, szuper találmány!)


És a kész edényalátét:
felülről


gusztább kép
Sajnálom, h épp ez a kör lett ennyire nyeszlett, igyekszem majd a későbbiekben kárpótolni bennetek. Remélem, pár hónap múlva már több "dynaméd" dolog díszíti az egyelőre elég csupasz falakat és felületeket. Jut eszembe, azért még az átmeneti lógós fülbevaló tartóm megmutatom, bár csak késő esti képet tudok róla lőni. Valami hasonlót tervezek állandóra is, de persze nem ezen az eszközön, hanem falon lógva, keretbe foglalva. 


igen, a számítógépes székem háttámlájára vannak akasztva, így egészen júl átlátható a helyzet! :)
életlen, béna kép, de így jobban látszik a szék hálós mivolta és sajnos az is, h jó pár füli párját egyelőre nem lelem :(
 Mára ennyit belőlem, mindenképp lessétek meg a többi lyány munkáját is, oly ügyesek és leleményesek. 

Bikira Babes  – http://bikirablog.blogspot.hu/
Carmenesque - http://sminknaplo.blogspot.hu/
Viki – http://www.viktoriasstyle.com/
Dia – http://notgoingtogetit.blogspot.com/
Viki és Calo(z) - http://www.kezelese.hu


Köszönöm, h végigolvastátok, két hét múlva újra találkozunk! (Közben pedig igyekszem a friss karkötőket-füliket mutogatni, nagyon sokat gyöngyöződöm most.)

2 megjegyzés:

  1. :-)) Nagyon szép a decoupage vágódeszka is, de a mostani darab is nagyon kreatív. Nekem ilyenek miért nem jutnak eszembe?

    Viki is nagy ragasztópizstolyos, ő is összeragasztaná a világot is.

    Tetszik a fülbevalótárolós ötlet is és a bakelit lemezes fülbevalók mindent visznek!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem amelyik fülbevalónak nincs meg a párja, ha körülbelül összeillenek stílusban, hordd őket együtt a colour blocking jegyében. :-)

    VálaszTörlés